הישג להתיישבות: חוק הסדרת ההתיישבות הצעירה עבר טרומית

אבי רבינא No Comments on הישג להתיישבות: חוק הסדרת ההתיישבות הצעירה עבר טרומית

60 חברי כנסת תמכו בחוק אל מול 40 מתנגדים. הליכוד, ש"ס, ימינה, יהדות התורה וישראל ביתנו תמכו. שר ההתיישבות: "המילה מאחז לא פגומה בעיניי אבל להגיד בלתי חוקיים אז הם חוקיים כמו תל אביב"

מליאת הכנסת צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק להסדרת ההתיישבות הצעירה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' וחיים כץ. 60 חברי כנסת תמכו, מול 40 מתנגדים. החוק יעבור לדיון בוועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג.

בחוק ההסדרה תמכו הליכוד, ש"ס, ימינה ישראל ביתנו ויהדות התורה. בכחול לבן ניתנה לח"כים חופש הצבעה. השר עומר ינקלביץ, השרה פנינה תמנו שטה וחה"כ הילה שי וזאן הצביעו בעד הצעת החוק.

על פי החוק המוצע: ישלימו הרשויות האמונות על התכנון ביהודה והשומרון את הליכי ההסדרה של השכונות והיישובים בבעלות המדינה ושבהם דרושה הסדרה.

בתקופת ההסדרה, יקבלו התושבים הגרים במקומות אלה את כל השירותים המוניציפליים להם זכאי כל אזרח, לרבות חיבור לתשתיות מים וחשמל. כן מוצע כי משרדי הממשלה יראו בשכונות וביישובים אלה כמוכרים, לרבות לעניין העברת תקציבים, סיוע בתשתיות ובהקמת מבני חינוך ומבני ציבור.

שר המשפטים ח"כ אבי ניסנקורן אמר בדיון: "יש פער בין הסדרה לחקיקה גורפת. יש מניעה להצעת החוק כפי שהיא מוצגת כרגע. היא לא מבחינה בין מקרקעין מוסדרים לבין מקרקעין שיש קושי להסדיר אותם. בלי הבהרת הסוגיה בחוק יש מניעה חוקתית לקדם את ההצעה".

שר ההתיישבות ח"כ צחי הנגבי אמר: "הכנסת יכולה להתאחד בלי קואליציה ובלי אופוזיציה. אנשים שיש להם לב לארץ ישראל. לחזק את האחיזה שלנו בארץ ישראל המערבית. במשך 2000 שנים עם ישראל נאחז באדמתו. המילה מאחז לא פגומה בעיניי אבל להגיד בלתי חוקיים אז הם חוקיים כמו תל אביב, חיפה וירושלים. אז אומרים שאלה ישובים עם תב"ע לא מוסדרת, עשרות ישובים עלו לקרקע ללא תב"ע מוסדרת".

ח"כ חיים כץ השיב לח"כ אוסמה סעדי המתנגד לחוק ואמר: "אוסאמה, זה נראה לך ש-103 ילדים לא מקימים להם גן, שולחים אותם ברכב ממוגן ירי, זה נשמע לך סביר? נראה לך שיהיו 73 שלא מכירים בהם. נראה לך שיש ילדים שצריכים הנשמה ואם יש הפסקת חשמל מחברים להם מצבר של אוטו. תבינו שגם יהודים במדינה הזאת יש זכויות".

השר לנושאים אסטרטגיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון התייחס לדברים שח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "יש מי ששמח על ההצבעה הזאת ויש מי שעצוב אבל ההצבעה הזאת ריקה מתוכן, מעשים והיא בלוף מתמשך של ממשלת ישראל. ביהודה ושומרון צריכה להיות משילות וזה יקרה רק אם המנהל יקבל עשרות תקנים חדשים ועם גב לאכיפה שהוא לא יצטרך לחפש יחידה צבאית להריסה".

עוד הוסיף, "בכל חודש יש מאות עבירות בנייה ביהודה ושומרון של יהודים ופלסטינאים. יש אומדן של בנייה של 4000 יחידות לא חוקיות בחברה היהודית ו-4000 בערבית. ח"כ סמוטריץ' אולי היום הרחקת את המים והחשמל מאותם ישובים שצריכים הסדרה".



0 תגובות